Du er eksperten. Det er dig, der kender dit speciale til fingerspidserne, giver den bedste service, ved, hvad der virker. Men for at få din viden ud, skal folk kunne finde den. Her træder jeg som journalist/tekstforfatter til med min ekspertise og bearbejder teksten, så du får søgemaskineoptimering – SEO, der virker.

Hvis du ikke allerede har hørt udtrykket til bevidstløshed: Det sikreste sted at skjule et lig er på side 2 på Google. Forstået på den måde, at langt de fleste vælger at klikke på det, de finder på forsiden: betalt indhold og så de få sider, der er bedst søgemaskineoptimeret.

Tekster, der læses, er SEO, der virker

Du ved udmærket godt, hvilke søgeord du gerne vil findes på. Det er jo din kernekompetence. Den er der som regel også andre, der har. Det kan gøre det svært at trænge igennem. Der er veje uden om den værste konkurrence. Der kan jeg være din guide.

Det er imidlertid afgørende, at dine tekster også bliver læst af de mennesker, der finder dem. Derfor er det ikke nok at fylde dem med de rigtige søgeord. Det skal også være interessant og relevant.

Det er med andre ord også søgemaskineoptimering at skrive godt. Det er SEO, der virker.

Få hjælp til dine SEO-tekster

Det er en krævende disciplin både at få den helt rigtige søgefrase med og sikre et flydende og letlæseligt sprog.

Samtidig vil du jo gerne bevare din egen identitet. Du vil gerne være enestående. Det er jo derfor, folk skal vælge dig som leverandør. Eller i hvert fald derfor, de skal vælge at læse en tekst eller en blog på din hjemmeside. Så du skal finde den rigtige tekstforfatter.

Med min erfaring fra tusindvis af interviews kan jeg fange essensen i dit budskab. Jeg kan gengive det, så det både bevarer en autentisk sprogtone – det er din tekst – og indeholder netop de søgeord, som du gerne vil informere om. Så får du SEO, der virker.

Autentiske tekster er god SEO

Jeg har interviewet mange ”kendte”, som har givet mange hundrede interviews. Det er ikke altid let at få dem til at sige noget nyt. Det kræver en god spørgeteknik. Noget andet, der gør interviewet læseværdigt, at personen citeres troværdigt. Læseren skal kunne ”høre” ordene for sit indre øre.

Det er præcis denne teknik, du kan have glæde af. Uanset om vi bygger teksterne på et interview eller på tekstoplæg fra dig, kan jeg finde nyheden frem og give dig en personlig stemme.

Jeg laver rutinemæssigt SEO på mine egne tekster for POV International, hvor teateranmeldelserne ofte kommer på side 1 hos Google. Det virker.

At skabe SEO, der virker, er ikke blændværk. Det er måske ”Blend-værk”. Ring eller skriv på nedenstående, så kan vi tale om, hvordan du bliver fundet.

Foto: Mejbritt Ræbild, http://mejfoto.dk/